• وبلاگ : براي آخرت
  • يادداشت : برات رهايي از آتش
  • نظرات : 3 خصوصي ، 49 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4      >
     

    سلام و سپاس ! پاسخ شما را خواندم . در هدايت الهي و اين كه هادي مطلق فقط خداوند است هيچ شكي نيست چرا كه بارها در زندگي تجربه كرديم كه زماني كه يك لحظه به خود رها شديم بيم آن بود كه سقوط كنيم و ... ( هر كس به سهم خود چنين تجربيات دروني را احساس كرده است ) و همچنين قران مجيد به عنوان قوي ترين و معتبرترين اسناد اشاره نموده كه خداوند هركس را بخواهد هدايت ميكند .... من هرگز مخالفتي با جبر و اختيار ندارم . ولي سوالم و يا ابهامي كه داشتم اين بود كه چگونه ميتوان از هدايت بالغه الهي كه شما فرموديد البته به استناد قران مجيد برخوردار شد ؟ من امشب دوباره آيه نور را خواهم خواند .. پاينده باشيد

    سلام مجدد ! يه نكته رو الان به خاطرم رسيد و اين هست كه من مدتي خيلي علاقمند به مطالعه زندگي عارفان بزرگ شيعه شده بودم و الان هم البته خيلي به آن بزرگواران علاقمند هستم گر چه خودم فرسنگها فاصله دارم ! مثلاٌ زندگي آيت الله حداد و همچنين ايت الله قاضي و عارف معاصر آيت الله بهجت و يك نكته مشترك در زندگي اين بزرگواران رو كشف كردم و اين بود كه همه به گونه اي انتخاب شده بودند . يعني شرايط به گونه اي از ابتدا بوده كه اين چنين سعادتمند گردند . مثلاً يادم مياد يكي يك كتابي رو براي مادرم آورد ( زندگي آيت الله بهاء الديني ) كه من از فرصت استفاده كردم و مطالعه كردم در اونجا هم قيد شده بود كه راه معرفت يك توفيق هست و نصيب كسي ميشه كه خداوند بخواهد !!! و كسي كه بخواد عاقبت به خير بشه از اول جنيني و حتي قبل از آن محيط فراهم ميشه البته در اونجا من ترديدي در ذهنم ايجاد شد اگر اين است پس تلاش و كوشش انسان چه نتيجه اي خواهد داشت و از طرفي مطالعه هايي كه گفتم هم همين رو ثابت كرد . بالاخره خودم هم نتونستم بفهمم جبر و اختيار تا چه حد و به چه نسبت در زندگي انسان حاكم است .

    و ديگه اين كه در عمل هم افرادي هستند كه خيلي راحت راههاي هدايت و تعالي معنوي براي اونها هموار ميشه و اصلاً در مسير قرار ميگيرند در حاليكه هستند افرادي كه تلاش زيادي ميكنند ولي موانع هم در مسير زياد ايجاد ميشه كه اين موانع ميتونن عواملي باشند كه رهرو رو دلزده كنند و فرد احساس كنه كه او كه داره تلاش ميكنه ولي نتيجه كمتري حاصل ميشه پس احتمال اينكه از گروهي باشه كه راه هدايت بر او بسته است ؛ باشد در اين مبحث سخن بسيار است ... البته آب دريا را اگر نتوان كشيد هم به قدر تشنگي بايد چشيد .. دلشاد و پاينده باشي دوست روشنگر من من خوشحال ميشم در اين زمينه با هم بيشتر تبادل نظر داشته باشيم . راستي من در يك سمينار دعوت شدم كه در اونجا شخصي در زمينه هدايت الهي سخن ميگفت ( معروف به ايليا رام الله ) و ميگفت بايد خود را به جرايان هدايت الهي همسو كرد و آنگاه باغبان هستي ( خداوند ) خود اين جراين را هدايت خواهد كرد . ... من نيز تلاشم اين است كه از اين جريان دور نشم . يعني اميدوارم .

    سلام دوست خوبم ! از اينكه پيگر كامنت من بوديد سپاسگزارم و اما در مورد احاديث بايد بگم خيلي وقتها احاديثي نقل ميشه كه اصلاً با عقل در تضاد هست و خوب در اين مواقع راه شناخت هم وجود داره و فقط بايد از ابزار شناخت درست استفاده بشه و من فكر ميكنم عقل خودش يك ابزار بسيار خوب و مفيد و دروني هست كه خودش ميتونه صيحي و رو از غلط تشخيص بده . و اما در مورد اختيار و جبر ... به نظر من اين يك برزخي هست كه آدمي در اون گرفتار شده . من معتقد به اختيار هستم ولي در مواقعي جبر آن چنان حاكم ميشه كه با هيچ تدبيري راه گريز از اون نيست و مي بايد تسليم شد در اينجا جبر هست كه حاكم هست . و از طرفي ديگه من بارها در آيات قران خواندن كه خداوند متعال تاكيد نمودند كه هر كس را بخواهند هدايت ميكنند . ... ادامه دارد

    با سلام

    ذكر منبع ضروريست. موفق باشيد

    + سعيد 

    بسم الله الرحمن رحيم

    سلام

    پست خيلي جالبي بود. ميشه لطفا منبع و ماخز آن را هم بيان كنيد تا بدونيم اين پست داستانه يا حديث؟

    ممنون.

    قصد بدي ندارم ها.اما گفتن اگه چيزي با عقلتون جور در نيومد راحت قبولش نكنيد .

    قبول دارم اميد چيزه خوبيه.اما قبول ندارم كه ظلم و اميد باهم چيزه خوبيه. برايه همين به نظرم كسايي كه ظلم ميكنن در اين وادي نستند.

    لطفا بازم مطلب هاي خوب و جالبتون را پست كنين.مرسي

    برايه ما هم دعا كنين.

    يا علي

    سلام دوست عزيز....
    خدايا ما را به حرمت اين ذكر مانند ماهي پاك گردان و مبرا از آتش دوزخ...ومورد كرم و لطفت قرار ده ..آمين.

    بسيار حكايت زيبايي بود..ممنون.

    نمي دانم در اين بيدادي دنيا واين انسانهاي به ظاهر مسلمان ودشمن دين و خدا که حتي وجود حضرت ولي عصر را منکر مي شوند چه بايد کرد..؟؟
    خدايا قلب مهدي زهرا به تنگ آمد...

    گنجينه نور به روز شد...منتظر حضور سبز و همراهي صميميتان هستم....
    اللهم عجل لوليک الفرج..

    سلام.خيلي خيلي خيلي داستان زيبا و جالبي بود.انشاءالله كه بدن ما هم به بركت اين ذكر به آتش جهنم حرام بشه.التماس دعا و موفق و پايدار باشيد.

    به نام او که آرامشم از اوست .

    باز هم دير کرده اي و نمي داني که چقدر منتظرت هستم

    نمي داني که دير کردنت چقدر غم بزرگيست

    اسمان بدون تو تهي از ستاره هايي ست که چراغ شب عشاق هستند .

    تمام دشتهايي که من مي شناسم بدون تو پذيراي هيچ محبتي نمي شوند .

    من به تو محتاجم و ما.

    مثل تمام مرگهايي که به اميد رستاخيزند من نيز

    به اميد امدنت خواهم ماند .

    معشوقه ي عالميان !

    تمام احساسم مال توست و قشنگترين ترانه هاي صبحگاهي را براي تو به لب جاري مي کنم .

    مي داني ؟

    مي داني بهترين عطرهايم از نفس تو ساخته مي شوند و زيباترين اسمان فقط در نگاه تو جلوه مي کند .

    من براي آمدنت دلتنگم و براي تمام ياسهاي وحشي کاغذهايي از جنس خاطره

    تدارک ديده ام .

    ..................................

    من بادها را مي شناسم بيقرارند

    ............................هر جمعه در خورجين خود عطر تو دارند .

    سلام به شما .......

    خوبيد الحمدالله؟....................مي بخشيد که دير کردم

    موفق باشيد و هميشه شادو سلامت

    التماس دعا

    يا زهراي اطهر

    اللهم عجل لوليک الفرج .

    سلام.خسته نباشين.
    مطلب فوق العاده جالب و مفيدي رو نوشتين./اجرکم عندالله./

    محو خطيئات و گناهان: (( عن الرضا "عليه السلام" : من لم يقدر علي ما يکفر به ذنوبه فليکثر من الصلوات علي محمد و آله فانها تهدم الذنوب هدما.))

    يعني((هر کسي قادر نيست بر عملي که گناهان خود را جبران کند و کفارۀ آنرا بدهد، پس زياد صلوات بر محمد و آل محمد "صلوات الله عليهم اجمعين" بفرستد،زيرا که صلوات گناهان را از بين مي برد و منهدم مي سازد.))

    ** اَللَّهُمَّ صَلِّ عَليَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَ العَن اَعدَائَهُم**

    ::.. التماس دعا ..::

    سلام

    بسيار عالي بود

    موفق باشيد

    سلام برادر

    بسيار عالي و نو بود

    ممنونم

    يا حق

    سلام دوست خوبم ! خوشحالك به وبلاگ شما آشنا شدم . به رساتي است نسيم و عطر معنويت را به شوره زاد دلمان هديه ميكند . در مورد صلوات من هم در كتابها مطالبي را خواندم و اين مطلب هم برام جالب بود . چرا گاهي گفتن ذكر سخت هست ؟؟؟ اما در مورد مطلب رضاي خداي متعال هم حديثي است منصوب به پيامبر كه مي فرمايند هر كس 40 روز خود ( اعمال ) خود را براي خداوند خالص گرداند درهاي حكمت الهي بروي وي گشوده گردد ... ولي من معتقدم اجراي چنين رفتاري و يا به تعبير پيامبر خالص كردن رفتار براي خداوند و حتي گفتن ذكر خاص و در مجموع راه يافتن به طريف معرفت لياقت ميخواهد و همانگونه كه خداوند ميفرمايد هر كس را بخواهد هدايت ميكند . بنابراين بايد خداوند خودش بخواهد كه فردي چنين توفيقي را يابد . مثلاً در مورد آيت الله بهجت كه اشاره فرموديد اگر زندگينامه آن بزرگوار را مطالعه كرده باشيد متوجه خواهد شد كه از اول زندگي خاصي داشته و حتي تولدش هم خاص بوده است و همه لوازم كسب معرفت و حسن عاقبت و رسيدن به درجات عالي معرفت برايش خداوند مهيا نموده است چرا كه مي بايد سعاتمند ميشد . در حاليكه خيلي ها هم هستند كه تلاش ميكنند براي كسب معرفت ولي يا به بيراهه مي روند و يا در آخر خسته و آزرده . من فكر ميكنم اين مقوله جاي روشنگري بسياري دارد . ما به قول شاعر آب دريا را اگر نتوان كشيد / هم به قدر تشنگي بايد چشيد ... من وقتي به وبلاگهاي معنوي شما دوستان خوب و مهربانم مي آييم مانند تشنگي كه قطره اي بهره ميبرد استفاده ميكنم . ... التماس دعا خيلي خيلي خيلي بيشتر از آنچه كه تصور كنيد دارم ... دلشاد و پاينده باشيد

    در اين هيچ شكي نيست كه خداوند بخشنده گناهان ما است و او بسيار مهربان است و در عقاب گناهان ما عجله نمي كند و ما را نزد ديگران رسوا نمي سازد . اوست خدايي مهربان كه جز او در اين جهان نيست.

    متشكرم از مطالب شما.

    الّلهُمَّ صَلّ عَلي مُحمّدٍ وَ الِ مُحمّدٍ خدايا انچه كرديم تاوان ما. ما را از اتش دوزخ نگهدار..امين
     <      1   2   3   4      >